El uso de la terminología científica en los alumnos que comienzan el estudio de la química en la enseñanza media. Una propuesta metodológica para su análisis.

Autores/as

  • J. A. Llorens Molina
  • R. Llopis
  • M. C. de Jaime

Resumen

There is nowadays an increasing interest in the use of language in Science Teaching, as a means of communica- tion, and, maihly as an importat factor in the development of concepts. Thus, we can distinguish various aspects: syntactic, semantic, phonetic, sociolinguistic and motivational. In this paper we offer a methodology for analyzing connotations in the use of scientific vocabulary by pupils. This methodology is applied to 22 characteristic words in the teaching of preliminary concepts in chemistry. We place a special emphasis on the study of the relationship between misconceptions and the use of the words in everyday contexts.

Publicado

26-10-2006

Cómo citar

Llorens Molina, J. A., Llopis, R., & Jaime, M. C. de. (2006). El uso de la terminología científica en los alumnos que comienzan el estudio de la química en la enseñanza media. Una propuesta metodológica para su análisis. Enseñanza De Las Ciencias. Revista De investigación Y Experiencias didácticas, 5(1), 33–40. https://doi.org/10.5565/rev/ensciencias.5123

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.