El uso de la terminología científica en los alumnos que comienzan el estudio de la química en la enseñanza media. Una propuesta metodológica para su análisis.
Resum
There is nowadays an increasing interest in the use of language in Science Teaching, as a means of communica- tion, and, maihly as an importat factor in the development of concepts. Thus, we can distinguish various aspects: syntactic, semantic, phonetic, sociolinguistic and motivational. In this paper we offer a methodology for analyzing connotations in the use of scientific vocabulary by pupils. This methodology is applied to 22 characteristic words in the teaching of preliminary concepts in chemistry. We place a special emphasis on the study of the relationship between misconceptions and the use of the words in everyday contexts.Publicades
26-10-2006
Com citar
Llorens Molina, J. A., Llopis, R., & Jaime, M. C. de. (2006). El uso de la terminología científica en los alumnos que comienzan el estudio de la química en la enseñanza media. Una propuesta metodológica para su análisis. Enseñanza De Las Ciencias. Revista De investigación Y Experiencias didácticas, 5(1), 33–40. https://doi.org/10.5565/rev/ensciencias.5123
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 2006 J. A. Llorens Molina, R. Llopis, M. C. de Jaime

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.