Hipótesis, citas, resultados: reflexiones sobre la comunicación científica en didáctica de ciencias

Autores/as

  • María Pilar Jiménez Aleixandre
  • I. García-Rodeja

Resumen

This paper raises a reflection on the role of scholarly papers in the dissemination of research in Science Education, and in the discussion about educational theories. The convenience of a rigorous distinction in each paper between what are hypotheses or opinions, what are evidences, experimentally tested, and what constitutes a metanalysis from literature review, is suggested. These suggestions attempt to improve the quality of scientific communication in the community doing research in Science Education.

Publicado

11-01-1997

Cómo citar

Jiménez Aleixandre, M. P., & García-Rodeja, I. (1997). Hipótesis, citas, resultados: reflexiones sobre la comunicación científica en didáctica de ciencias. Enseñanza De Las Ciencias. Revista De investigación Y Experiencias didácticas, 15(1), 11–19. https://doi.org/10.5565/rev/ensciencias.4186

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.