Argumentation and reflection in the process of improving Colombian university professors of science in business. Implementation of training strategies on science, learning and teaching

Authors

  • John Jairo Briceño Martínez Computadores para Educar del Ministerio de las Tecnologías de la Información y las Comunicaciones de Colombia

Abstract

This research is inserted in the field of training of university professors of sciences active. In it, the complexity of teacher professional development is approached from four perspectives simultaneously: a) improving teachers' conceptions and beliefs of university teachers, b) improvement in their teaching practices, c) analysis of the reflections of the university teacher d) the hypothetical relationships between the above aspects

Keywords

training of university teachers, argumentation, reflection

Author Biography

John Jairo Briceño Martínez, Computadores para Educar del Ministerio de las Tecnologías de la Información y las Comunicaciones de Colombia

Temas o líneas de investigación fundamentales:

Formación profesorado ciencias, Educación ambiental, Educación no-formal ciencias, Enseñanza química, TICs e. científica

John Jairo Briceño es Licenciado en Química por la Universidad Pedagógica Nacional (Colombia), Magíster en Educación por el Instituto Pedagógico Latinoamericano (Cuba) y Doctor Tendencias y Aplicaciones de la Investigación Educativa de la Universidad de Granada (España).

Published

2015-06-03

Downloads

Download data is not yet available.