Preconcepcions and attitudes of teachers of Teaching Schooll about incorporated sustainability competences in their teaching

Authors

  • M.Angeles Ull Universidad de Valencia
  • Albert Piñero Universidad de Valencia
  • M.Pilar Martínez Agut Universidad de Valencia
  • Pilar Aznar Minguet Universidad de Valencia

Abstract

An empirical study has been done with a sample of teachers of Teaching School in the University of Valencia to analyze these teachers’ ideas and attitudes about introducing sustainability in their subjects. A descriptive-exploratory methodology based on a survey design was used. The objective data enable us to know the situation of teachers in relation to introducing sustainability in Early Childhood Education Teacher Degree and Primary Education Teacher Degree developing relevant competences for sustainability.

 

 

Keywords

competencies, sustainability, teachers, Early Childhood Education, Primary Education

Author Biographies

M.Angeles Ull, Universidad de Valencia

Profesora Titular de Bioquímica y Biología Molecular adscrita al Dpto. del mismo nombre de la Facultad de Ciencias Biológicas y a la ERI de Estudios de Sostenibilidad de la Universidad de Valencia.

 

Albert Piñero, Universidad de Valencia

Doctor en Sociología y Profesor contratado del Dpto. de Sociología y Antropología Social de la Universidad de Valencia y adscrito a la ERI de Estudios de Sostenibilidad

M.Pilar Martínez Agut, Universidad de Valencia

Doctora en Pedagogía y Profesora Asociada en el Dpto. de Teoría de la Educación de la Universidad de Valencia y adscrita a la ERI de Estudios de Sostenibilidad

Pilar Aznar Minguet, Universidad de Valencia

Catedrática de Teoría de la Educación adscrita al Dpto. de Teoría de la Educación de la Facultad de Filosofía y Ciencias de la Educación de la Universidad de Valencia

Published

2014-06-03

Downloads

Download data is not yet available.