How represent the knowledge curricular of the teachers of sciences and his evolution?

Authors

  • Emilio Solís Ramírez
  • Rafael Porlán Ariza
  • Ana Rivero García

Abstract

In this work present some instruments of investigation to represent the Knowledge Curricular of the Teachers of Sciences. Said instruments have built and experienced using like technician the analysis of the content contained of documents written, in the theoretical Frame of the Project curricular IRES (Investigation and School Renewal).

Keywords

Investigation methodology, Science education, Didactic patterns, Teacher training

Author Biographies

Emilio Solís Ramírez

Profesor asociado del Dpto. Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales
Facultad de Ciencias de la Educación
Universidad de Sevilla

Porfesor de Educación Secundaria

Instituto Pprovincial de Educación Permanente de Sevilla

Área de Ciencias Experimentales (Física y Química)

Rafael Porlán Ariza

Catedrático de Universidad.

Dpto. Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales
Facultad de Ciencias de la Educación
Universidad de Sevilla

Ana Rivero García

Profesora Titular de Universidad

Dpto. Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales
Facultad de Ciencias de la Educación
Universidad de Sevilla

Published

2012-11-15

Downloads

Download data is not yet available.