Influencia de la formació i la investigació didàctica del professorat de ciències sobre la seva pràctica docent
Resum
Aquest treball té com a finalitat analitzar les relacions entre la formació, la investigació en didàctica i la pràctica docent del professorat de ciències a l’ESO. La mostra no probabilística està formada per 55 mestres de secundària de ciències en actiu. La metodologia escollida és de tipus quantitatiu i qualitatiu i utilitza 3 instruments complementaris: un qüestionari, un procés d’observació a l’aula i una entrevista. Els resultats dels qüestionaris mostres dos tipus de formació en didàctica de les ciències: activa i estàndard. Els resultats de les observacions de la pràctica diària i de les entrevistes posen de manifest l’existència de dues tipologies de mestres, amb grans diferències entre ells pel que fa a les estratègies d’ensenyament, ús de materials d’aprenentatge innovadors, gestió d’aula i utilització de les TIC. Els resultats obtinguts permeten afirmar que els cursos puntuals de formació del professorat canvien poc la pràctica docent del professorat.Paraules clau
Formació del professorat, Didàctica de les ciències, Pràctica docent, Coneixement didàctic del contingutPublicades
13-12-2017
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 2018 Jordi Solbes, José Fernández-Sánchez, María Consuelo Domínguez-Sales, José Rafael Cantó, Jenaro Guisasola

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.