Les pràctiques científiques a infantil. Una aproximació a l’anàlisi del currículum i dels plans de formació del professorat
Resum
Es presenta un estudi sobre les pràctiques científiques en el marc curricular i formació de mestres d’infantil que imparteixen ciències. Les preguntes d’investigació són: 1) Com s’integren les pràctiques científiques al currículum d’educació infantil?; 2) Quina formació inicial i permanent rep el professorat d’educació infantil per promoure les pràctiques científiques a l’aula? Específicament, quina importància reben aquestes pràctiques en la seva formació? La pràctica d’indagació és la més freqüent en el currículum d’infantil, seguida de la modelització i de l’argumentació. L’anàlisi dels plans de formació inicial de la nostra comunitat revela que únicament dues matèries dels graus de mestres d’educació infantil inclouen en els seus programes les pràctiques científiques. El Pla Anual de Formació Permanent trobem una activitat dirigida a la formació d’aquest professorat, encara que no menciona les pràctiques científiques.Paraules clau
Indagació, Modelització, Argumentació, Currículum d’educació infantil, Formació del professoratPublicades
13-12-2017
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 2018 nés M. Bargiela, Blanca Puig, Paloma Blanco Anaya

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.