El coneixement de la modelització matemàtica des de la reflexió de la formació inicial de mestres de matemàtiques
Resum
Fa ja una dècada que la introducció de la modelació matemàtica en el currículum d’ensenyament mitjà xilè que ha revelat la necessitat d’estudis relatius a les pràctiques d’ensenyament a la formació inicial de mestres del país. Aquest treball presenta els resultats d’una investigació que utilitza el marc Coneixement Especialitzat del Professorat de Matemàtiques per analitzar els coneixements i la reflexió sobre modelació que es posen en joc l’alumnat de formació inicial durant un cicle de 14 sessions de 90 minuts. Els resultats mostren un progrés en el coneixement matemàtic i en el coneixement pedagògic del contingut. El treball discuteix maneres d’establir models d’ensenyament de la modelació i un moment propici per fer ús d’una proposta sobre la matèria.Paraules clau
Modelització matemàtica, Formació inicial de mestres de matemàtiques, Model d’ensenyament de la modelació, Reflexió, Coneixement del professorat de matemàtiques en formacióPublicades
2017-12-13
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 2018 Jaime Huincahue Arcos, Rita Borromeo-Ferri, Jaime Juan Fernando Mena-Lorca
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.