El coneixement de la modelització matemàtica des de la reflexió de la formació inicial de mestres de matemàtiques

Autors/ores

  • Jaime Huincahue Arcos Universidad Católica del Maule http://orcid.org/0000-0003-0749-0551
  • Rita Borromeo-Ferri Universidad de Kassel
  • Jaime Juan Fernando Mena-Lorca Pontificia Universidad Católica de Valparaíso

Resum

Fa ja una dècada que la introducció de la modelació matemàtica en el currículum d’ensenyament mitjà xilè que ha revelat la necessitat d’estudis relatius a les pràctiques d’ensenyament a la formació inicial de mestres del país. Aquest treball presenta els resultats d’una investigació que utilitza el marc Coneixement Especialitzat del Professorat de Matemàtiques per analitzar els coneixements i la reflexió sobre modelació que es posen en joc l’alumnat de formació inicial durant un cicle de 14 sessions de 90 minuts. Els resultats mostren un progrés en el coneixement matemàtic i en el coneixement pedagògic del contingut. El treball discuteix maneres d’establir models d’ensenyament de la modelació i un moment propici per fer ús d’una proposta sobre la matèria.

Paraules clau

Modelització matemàtica, Formació inicial de mestres de matemàtiques, Model d’ensenyament de la modelació, Reflexió, Coneixement del professorat de matemàtiques en formació

Biografies de l'autor/a

Jaime Huincahue Arcos, Universidad Católica del Maule

Investigador de la Vicerrectoría de Investigación y Posgrado de la Universidad Católica del Maule

Rita Borromeo-Ferri, Universidad de Kassel

Profesora e investigadora del Departamento de Matemáticas y Ciencias Naturales de la Universidad de Kassel

Jaime Juan Fernando Mena-Lorca, Pontificia Universidad Católica de Valparaíso

Profesor e investigador del Instituto de Matemáticas de la Pontificia Universidad Católica de Valparaíso.

Publicades

2017-12-13

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.