Avaluació de les competències ambientals del professorat de primària en formació inicial: estudi de cas
Resum
En aquest article s’avaluen les Competències Ambientals (CA) del professorat en formació inicial a l’inici i a l’acabament del grau de mestre d’educació primària a una universitat espanyola. S’ha desenvolupat i validat un qüestionari amb la finalitat d’avaluar sis CA en relació amb els coneixements, actituds i comportaments ambientals dels estudiants de la mostra (n=3419. Els resultats de l’estudi revelen que al professorat en formació inicial li manquen CA que els permetin educar ambientalment a l’alumnat. A més, s’ha pogut veure que no existeixen diferències en el seu grau d’adquisició entre l’alumnat de primer i quart curs del grau de mestres d’educació primària. Com a resultat, es qüestiona el paper de la universitat i els nous programes dissenyats en el procés de convergència cap a l’Espai Europeu d’Educació Superior i s’assenyalen algunes propostes de millora.Paraules clau
Educació superior, Competències, SostenibilitatPublicades
2017-12-13
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 2018 Olaya Álvarez-García, Jaume Sureda-Negre, Rubén Comas-Forgas
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.