Ciència-tecnologia-societat: Què estem fent en l'àmbit de la recerca en educació en ciències?
Resum
Aquest treball té com a objectiu reflexionar sobre com s'aborda la ciència-tecnologia-societat (CTS) en la recerca en Didàctica de Ciències en un context iberoamericà. Amb la intenció de considerar diferents realitats s'analitzen els articles publicats en revistes de l'àrea de Brasil i Espanya, identificant què paràmetres de CTS són els rellevants en aquestes publicacions. Encara que a Brasil s'observa una major preocupació pel desenvolupament tecnològic, en tots dos països es plantegen els problemes de CTS centrant-se principalment a presentar el coneixement científic a l'alumnat, tractant les implicacions socials de forma poc crítica i superficial. Aquests resultats posen de manifest la necessitat d'introduir a les aules la consideració dels propòsits del desenvolupament científic-tecnològic i les seves conseqüències socials.Paraules clau
ciència-tecnologia-societat, educació científica, formació ciutadanaPublicades
2017-11-02
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 2017 Roseline Beatriz Strieder, Beatriz Bravo Torija, María José Gil Quílez
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.