Ciència-tecnologia-societat: Què estem fent en l'àmbit de la recerca en educació en ciències?
Resum
Aquest treball té com a objectiu reflexionar sobre com s'aborda la ciència-tecnologia-societat (CTS) en la recerca en Didàctica de Ciències en un context iberoamericà. Amb la intenció de considerar diferents realitats s'analitzen els articles publicats en revistes de l'àrea de Brasil i Espanya, identificant què paràmetres de CTS són els rellevants en aquestes publicacions. Encara que a Brasil s'observa una major preocupació pel desenvolupament tecnològic, en tots dos països es plantegen els problemes de CTS centrant-se principalment a presentar el coneixement científic a l'alumnat, tractant les implicacions socials de forma poc crítica i superficial. Aquests resultats posen de manifest la necessitat d'introduir a les aules la consideració dels propòsits del desenvolupament científic-tecnològic i les seves conseqüències socials.Paraules clau
ciència-tecnologia-societat, educació científica, formació ciutadanaPublicades
02-11-2017
Descàrregues
Drets d'autor (c) 2017 Roseline Beatriz Strieder, Beatriz Bravo Torija, María José Gil Quílez

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.