La comprensió del signe d'igual en l'entrada a l'àlgebra: el disseny de tasques i la conversa a la classe de matemàtica

Autors/ores

Resum

Presentem un estudi que indaga sobre els significats que li atribueixen al signe d'igual, en un context algebraic, un grup d'estudiants d'ensenyament secundari (13-14 anys) en un liceu d'Uruguai. Focalitzem en dues sessions de treball que desenvolupem amb tot el grup. Els resultats posen de manifest que les tasques enfocades a similituds i diferències, entre elles les de classificar i les que requereixen comparar i contrastar, intervingudes per una pràctica d'indagació, van generar genuïnes discussions que van despertar l'interès dels estudiants, la qual cosa al seu torn va permetre abordar aspectes conceptuals relacionats amb el signe d'igual que van contribuir a la seva comprensió.

Paraules clau

signe d'igual, disseny de tasques, conversa, pensament relacional, ensenyament secundari

Publicades

02-11-2017

Com citar

Parodi Escobal, S., Ochoviet Filgueiras, C., & Lezama Andalón, J. (2017). La comprensió del signe d’igual en l’entrada a l’àlgebra: el disseny de tasques i la conversa a la classe de matemàtica. Enseñanza De Las Ciencias. Revista De investigación Y Experiencias didácticas, 35(3), 51–67. https://doi.org/10.5565/rev/ensciencias.2302

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.