La comprensió del signe d'igual en l'entrada a l'àlgebra: el disseny de tasques i la conversa a la classe de matemàtica
Resum
Presentem un estudi que indaga sobre els significats que li atribueixen al signe d'igual, en un context algebraic, un grup d'estudiants d'ensenyament secundari (13-14 anys) en un liceu d'Uruguai. Focalitzem en dues sessions de treball que desenvolupem amb tot el grup. Els resultats posen de manifest que les tasques enfocades a similituds i diferències, entre elles les de classificar i les que requereixen comparar i contrastar, intervingudes per una pràctica d'indagació, van generar genuïnes discussions que van despertar l'interès dels estudiants, la qual cosa al seu torn va permetre abordar aspectes conceptuals relacionats amb el signe d'igual que van contribuir a la seva comprensió.Paraules clau
signe d'igual, disseny de tasques, conversa, pensament relacional, ensenyament secundariPublicades
02-11-2017
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 2017 Sebastián Parodi Escobal, Cristina Ochoviet Filgueiras, Javier Lezama Andalón

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.