Aprenent sobre els canvis d'estat en educació infantil mitjançant seqüències de pregunta-predicció-comprovació experimental
Resum
Àdhuc amb les seves dificultats i limitacions, l'aprenentatge per indagació està considerat un dels enfocaments didàctics més idonis per aprendre ciència fent ciència. A fi de posar-ho en pràctica en educació infantil, es va dissenyar una proposta didàctica basada en seqüències de pregunta-predicció-comprovació. La proposta es va implementar amb 83 nens de 2 a 4 anys. El propòsit era utilitzar l'aprenentatge per indagació per a la iniciació a la ciència en aquesta etapa educativa. El tòpic triat va ser el dels canvis d'estat de l'aigua, de la xocolata i d'un polo flash. Es va apreciar una evolució de les idees i capacitats dels nens per formular prediccions i comprovar-les experimentalment. Es conclou que és possible aprendre sobre la relació entre «escalfar» o «refredar» i les transformacions entre el sòlid i el líquid. Molts arriben a caracteritzar cada producte segons el seu estat. Com a implicacions, s'estimen pertinents les activitats manipulatives acompanyades de preguntes i requeriment de prediccions des de l'inici d'educació infantil.Paraules clau
educació infantil, educació científica, estats de la matèria, idees dels nens, aprenentatge per indagacióPublicades
02-11-2017
Com citar
Cruz-Guzmán Alcalá, M., García-Carmona, A., & Criado García-Legaz, A. M. (2017). Aprenent sobre els canvis d’estat en educació infantil mitjançant seqüències de pregunta-predicció-comprovació experimental. Enseñanza De Las Ciencias. Revista De investigación Y Experiencias didácticas, 35(3), 175–193. https://doi.org/10.5565/rev/ensciencias.2336
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 2017 Marta Cruz-Guzmán Alcalá, Antonio García-Carmona, Ana María Criado García-Legaz

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.