Models mentals dels estudiants de secundària sobre el sòl

Autors/ores

  • Adriana Fernández Universidade de Santiago de Compostela
  • Vanessa Sesto Universidade de Santiago de Compostela
  • Isabel García-Rodeja Universidade de Santiago de Compostela

Resum

En aquest treball es presenta un estudi de cas el propòsit del qual va ser investigar les concepcions alternatives i els models mentals dels estudiants sobre el sòl. Els participants van ser 48 estudiants de 4t. d'educació secundària obligatòria. Les dades van ser recollides mitjançant un qüestionari de preguntes obertes centrades en l'origen del sòl, la seva edat, constituents i canvis que podria experimentar. D'una anàlisi inductiva de les explicacions dels participants es van identificar les concepcions i els models mentals. Els resultats indiquen que aquest grup d'estudiants presenta tres tipus de models sobre el sòl: sòl primigeni, sòl geològic i sòl ecològic relacionat amb el cicle de la matèria.

Paraules clau

models mentals, concepcions alternatives, sòl, educació secundària, estudi de cas

Biografies de l'autor/a

Adriana Fernández, Universidade de Santiago de Compostela

Departamento de Didácticas Aplicadas

Vanessa Sesto, Universidade de Santiago de Compostela

Departamento de Didácticas Aplicadas

Isabel García-Rodeja, Universidade de Santiago de Compostela

Departamento de Didácticas Aplicadas

Publicades

07-06-2017

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.