Anàlisi de les estructures textuals dels textos escolars de química en relació a la seva funció docent
Resum
En aquest treball de recerca analitzem una mostra de tres llibres de text considerant que contenen un discurs expositiu de Química amb una intencionalitat didàctica que desitgem caracteritzar. L'objectiu és identificar el contingut conceptual i representar la xarxa informativa que es va construint al llarg del text, explorant les possibilitats de comprensió que ofereix al lector l'estructura expositiva d'aquests tres textos.
Hem aplicat un model de comprensió lectora per explorar la base textual del llibre de Química, aprofundint en l'anàlisi de les relacions teòriques que s'estableixen entre els conceptes presents, la qual cosa ens ha permès evidenciar la construcció excessivament teòrica de la Química en els textos escolars, que queda desvinculada dels fenòmens del món real i perd així el seu poder explicatiu i predictiu, i els diversos estils didàctics que pretenen facilitar a l'alumne lector la comprensió de la informació que contenen.
Paraules clau
llibre de text, Química, anàlisi del discurs, comprensibilitatPublicades
Descàrregues
Drets d'autor (c) 2017 Ainoa Marzabal Blancafort, Mercè Izquierdo Aymerich
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.