Trets del professorat associats a l'ús de diferents estratègies metodològiques a les classes de ciències

Autors/ores

  • Javier Gil-Flores Universidad de Sevilla

Resum

En aquest treball s'analitza l'actuació a l'aula del professorat que imparteix ciències en educació secundària obligatòria, considerant una mostra de 365 professors espanyols de ciències que van participar en l'enquesta TALIS 2013 (Teaching and Learning International Survey) promoguda per l'OCDE. Es van identificar dos tipus d'estratègies metodològiques properes a un ensenyament dirigit pel professor (tradicional) i un ensenyament centrat en l'alumne (alternativa). A més, van ser explorades algunes de les característiques personals i professionals dels docents vinculades a l'ocupació de cada estratègia metodològica. Els resultats vinculen la metodologia alternativa a la col·laboració professional, les creences constructivistes i la participació en activitats de desenvolupament professional efectiu.

Paraules clau

educació secundària obligatòria, metodologies d'ensenyament, professorat de ciències, característiques del professorat, estudi TALIS

Biografia de l'autor/a

Javier Gil-Flores, Universidad de Sevilla

Catedrático de Universidad, en el Departamento de Métodos de Investigación y Diagnóstico en Educación.

Publicades

03-03-2017

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.