Caracterització de les concepcions de complexitat d'un grup d'investigadors de l'educació ambiental

Autors/ores

  • Genina Calafell Subirà Dpt. didàctica matemàtica i cienciees experimentals. UAB
  • Neus Banqué Martinez Univesitat Autònoma de Barcelona

Resum

La recerca presenta la caracterització de les concepcions de complexitat d'un grup d'investigadors d'educació ambiental (EA). L'article parteix de la hipòtesi que l'EA com a disciplina evoluciona i incorpora la complexitat. El referent teòric són les aportacions de la complexitat a l'educació ambiental (perspectiva epistemològica i ontològica). La metodologia és de caràcter descriptiu i interpretatiu amb una anàlisi de dades mixt (qualitatiu i quantitatiu). Els resultats aporten (1) àmbits, categories i subcategories que orienten l'anàlisi de les concepcions de la complexitat i (2) aportacions i reflexions sobre com s'incorpora la complexitat en el camp de l'EA i perspectives futures.

Paraules clau

educació ambiental, complexitat, concepcions, paradigma, metodologia complexa

Biografies de l'autor/a

Genina Calafell Subirà, Dpt. didàctica matemàtica i cienciees experimentals. UAB

Profesora e investigadora. Dpt. didàctica matemàtica i cienciees experimentals.

Neus Banqué Martinez, Univesitat Autònoma de Barcelona

Profesora e investigadora. Dpt. didàctica matemàtica i cienciees experimentals.

Publicades

03-03-2017

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.