Cap a la consciència quàntica a partir de l'efecte fotoelèctric
Resum
En aquest article s'indaga sobre els recursos que empren els estudiants quan han de respondre a interrogants el contingut dels quals es refereix a fenòmens intangibles des del punt de vista sensorial que vinculen el món a diferents escales, tal com és el cas de la interacció de la radiació electromagnètica amb la matèria. L'estudi es va realitzar sobre tres situacions problemàtiques d'efecte fotoelèctric, i a partir de la seva anàlisi es van poder diferenciar clarament cinc categories de respostes que ens dirigeixen a reflexionar sobre la construcció d'un concepte essencial de les ciències naturals, com és el d'energia, i la seva relació amb el d'interacció radiació-matèria, dualitat ona-partícula, quant, entre d’altres. S'evidencia una malla de subjectivitats que actua com a suport de la formació de conceptes cap a l'objectivitat dels quals apunten els esforços del procés d'ensenyament.Paraules clau
interacció radiació-matèria, energia, quant, mesuraments macro i propietats micro, representacionsPublicades
03-11-2016
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 2016 Consuelo Escudero, Eduardo Adrián Jaime, Sonia Beatriz González

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.