Quines ciències s'ensenyen i com es fa a les aules d'educació infantil? La visió dels mestres en formació inicial

Autors/ores

  • José Cantó Doménech Universitat de València
  • Antonio de Pro Bueno Universidad de Murcia
  • Jordi Solbes Universitat de València

Resum

Els coneixements científics estan presents en els currículums de tots els nivells educatius. No obstant això, són poques les recerques orientades a saber què continguts s'ensenyen, com ho fan, què aprèn l'alumnat… en l'etapa d'educació infantil. En aquest treball estudiem la percepció que tenen els futurs mestres sobre l'ensenyament de les ciències que es realitza a les aules de segon cicle d'aquesta etapa. A partir de les seves vivències en les pràctiques d'ensenyament, uns estudiants del Grau d'Educació Infantil han respost a un qüestionari elaborat per conèixer millor la realitat educativa que estem estudiant. Els resultats posen de manifest l'escàs tractament d'alguns continguts i l'absència d'activitats claus per aprendre ciències en aquestes edats. Finalment, es realitzen algunes consideracions en relació amb la formació del professorat, inicial i en exercici.

Paraules clau

educació infantil, ensenyament de les ciències, formació inicial de mestres, percepcions de l'aula, pràctiques d'ensenyament

Biografies de l'autor/a

José Cantó Doménech, Universitat de València

Ayudande Doctor. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales

Antonio de Pro Bueno, Universidad de Murcia

Catedrático de Universidad. Departamento Didáctica de las Ciencias Experimentales

Jordi Solbes, Universitat de València

Titular de Universidad. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales

Publicades

03-11-2016

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.