Contribucions d'una intervenció didàctica usant qüestions sociocientíficas per desenvolupar el pensament crític

Autors/ores

  • Nidia Torres Merchan Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
  • Jordi Solbes Departamento de didáctica de las Ciencias Experimentales, Universidad de Valencia

Resum

El propòsit d'aquest estudi és presentar l'impacte d'una intervenció usant qüestions sociocientíficas per desenvolupar el pensament crític en estudiants universitaris. Es va fer un estudi quasiexperimental pretest-postest amb 56 estudiants durant 16 setmanes. La informació del pretest i postest va ser valorada des d'una anàlisi qualitativa i quantitatiu del contingut, que permet comparar el tipus de respostes dels participants una vegada finalitzada la intervenció. L'anàlisi indica que els estudiants emeten arguments més fonamentats en relació amb valorar aspectes socials de la ciència, qüestionen la informació a partir de comparació de diverses fonts i fan reflexions com a futurs docents de ciències naturals.

Paraules clau

pensament crític, qüestions sociocientíficas, educació científica

Biografies de l'autor/a

Nidia Torres Merchan, Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia

Docente de la Facultad de Educación de la Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia (UPTC).

Jordi Solbes, Departamento de didáctica de las Ciencias Experimentales, Universidad de Valencia

Profesor titular de didáctica de las Ciencias Experimentales de la Universidad de Valencia

Publicades

2016-06-03

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.