El coneixement tecnològic i tecnopedagògic en l'ensenyament de les ciències a la universitat. Un estudi descriptiu

Autors/ores

Resum

La recerca sobre el coneixement pedagògic del contingut (PCK) ha representat en aquestes últimes dècades una mirada nova per comprendre com es produeix el coneixement professional docent. En els últims anys, amb l'aparició de les tecnologies digitals, es requereix una revisió del PCK per incorporar nous components del coneixement que les tecnologies proposen. L'estudi que presentem aborda l'anàlisi del coneixement de la tecnologia per ensenyar i el coneixement tecnopedagògic del professorat de l'àrea de ciències de les universitats andaluses. El disseny de la recerca és descriptiu, tipus survey. S'ha creat l'inventari d'activitats d'aprenentatge amb tecnologies a la universitat, que va ser respost per 197 docents universitaris. Els resultats revelen un pobre coneixement de la tecnologia així com pedagògic de la tecnologia. La varietat de tecnologies que s'és capaç d'incorporar a la pràctica docent és reduïda i les activitats d'aprenentatge basades en tecnologies que s'és capaç de dissenyar són principalment asimilatives.

Paraules clau

universitat, coneixement pedagògic del contingut, coneixement tecnològic, coneixement tecnopedagògic, activitats d'aprenentatge

Biografies de l'autor/a

Carlos Marcelo, Universidad de Sevilla

Catedrático de Universidad 

Facultad de Ciencias de la Educación

Universidad de Sevilla

Carmen Yot, Universidad de Sevilla

Ayudante de universidad

Facultad de Ciencias de la Educación

Universidad de Sevilla

Victor Hugo Perera, Universidad de Sevilla

Ayudante de universidad

Facultad de Ciencias de la Educación

Universidad de Sevilla

Publicades

2016-06-03

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.