Aprenentatge de la teoria d'inducció electromagnètica en cursos universitaris de física general. Un ensenyament per resolució guiada de problemes

Autors/ores

  • José Manuel Almudí "Universidad del País Vasco"
  • Kristina Zuza Universidad del País Vasco
  • Jenaro Guisasola Universidad del País Vasco

Resum

Aquest estudi descriu el disseny, implementació i efectivitat d'una seqüència d'ensenyament sobre inducció electromagnètica (IEM) per a primer curs de graus de ciències i enginyeria. Aquesta seqüència ha estat dissenyada tenint en compte diversos aspectes tals com: els interessos, actituds i valors dels estudiants i els estàndards del currículum; els resultats dels estudis empírics sobre concepcions i raonaments dels estudiants, i, també, les contribucions relatives a com s'aprèn i s'ensenya en l'àmbit de les ciències. L'avaluació de la seqüència s'ha realitzat de forma «interna», comparant els resultats obtinguts pel grup «experimental» d'estudiants abans i després d'implementar la seqüència; també de manera «externa», comparant els resultats d'aquest grup amb un de control. Els resultats obtinguts en el grup experimental indiquen que l'aplicació de la seqüència dissenyada ha contribuït a la millor comprensió d'algunes idees clau de la IEM.

Paraules clau

seqüències d'ensenyament, inducció electromagnètica, ensenyament de la física a la universitat

Biografies de l'autor/a

José Manuel Almudí, "Universidad del País Vasco"

- Departamento de Física Aplicada I

- Profesor Titular de Universidad

Kristina Zuza, Universidad del País Vasco

- Departamento de Física Aplicada I

Jenaro Guisasola, Universidad del País Vasco

- Departamento de Física Aplicada I

- Profesor Titular de Universidad

Publicades

2016-06-03

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.