Aprenentatge de la teoria d'inducció electromagnètica en cursos universitaris de física general. Un ensenyament per resolució guiada de problemes
Resum
Aquest estudi descriu el disseny, implementació i efectivitat d'una seqüència d'ensenyament sobre inducció electromagnètica (IEM) per a primer curs de graus de ciències i enginyeria. Aquesta seqüència ha estat dissenyada tenint en compte diversos aspectes tals com: els interessos, actituds i valors dels estudiants i els estàndards del currículum; els resultats dels estudis empírics sobre concepcions i raonaments dels estudiants, i, també, les contribucions relatives a com s'aprèn i s'ensenya en l'àmbit de les ciències. L'avaluació de la seqüència s'ha realitzat de forma «interna», comparant els resultats obtinguts pel grup «experimental» d'estudiants abans i després d'implementar la seqüència; també de manera «externa», comparant els resultats d'aquest grup amb un de control. Els resultats obtinguts en el grup experimental indiquen que l'aplicació de la seqüència dissenyada ha contribuït a la millor comprensió d'algunes idees clau de la IEM.Paraules clau
seqüències d'ensenyament, inducció electromagnètica, ensenyament de la física a la universitatPublicades
2016-06-03
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 2016 José Manuel Almudí, Kristina Zuza, Jenaro Guisasola
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.