Ignorància conscient en l'aprenentatge de les ciències II: factors que influeixen en el que els alumnes saben que no saben
Resum
La recerca en la didàctica de les ciències ha examinat detalladament processos d'adquisició de coneixement i comprensió del contingut científic. No obstant això, s'ha prestat menys atenció als papers positius de la incomprensió o el desconeixement conscient. Aquest article és el segon de dos treballs de revisió i síntesi en els quals s'analitza el desconeixement i la incomprensió conscients de continguts científics. El primer se centra en els components i estructura de la incomprensió i en aquest segon s'examinen les variables que afecten al desconeixement i a la incomprensió conscients. En particular es revisen i sintetitzen estudis sobre l'efecte que tenen el coneixement, les tasques i els criteris de coherència en la consciència de la incomprensió, o el desconeixement de la ciència, que es manifesta generalment a través de preguntes. Finalment se sintetitzen algunes de les implicacions que tenen els estudis revisats per a l'ensenyament i l'aprenentatge de les ciències.Paraules clau
metacognició, ignorància, incomprensió, desconeixement, preguntesPublicades
03-03-2016
Com citar
Vaz-Rebelo, P., Morgado, J., Fernandes, P., & Otero, J. (2016). Ignorància conscient en l’aprenentatge de les ciències II: factors que influeixen en el que els alumnes saben que no saben. Enseñanza De Las Ciencias. Revista De investigación Y Experiencias didácticas, 34(1), 91–105. https://doi.org/10.5565/rev/ensciencias.1704
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 2016 Piedade Vaz-Rebelo, Julia Morgado, Paula Fernandes, José Otero

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.