Concepcions i models del professorat de primària en formació sobre la tuberculosi

Autors/ores

  • Virginia Aznar Cuadrado Universidad de Santiago de Compostela
  • Blanca Puig Mauriz Universidad de Santiago de Compostela

Resum

Es pretén investigar com són les idees i els models d'un grup de professorat de primària en formació (N = 124) sobre una malaltia infecciosa de gran incidència en el nostre context i que apareix en ocasions entre els escolars, la tuberculosi. 
Els objectius són: 1) investigar les concepcions sobre la tuberculosi de dos grups de futurs docents de primària, un afectat i un altre no afectat per la malaltia; 2) examinar com expliquen i representen el model d'infecció de la tuberculosi. 
La metodologia és qualitativa i l'anàlisi se centra en dues tasques de la seqüència didàctica, una és d'idees prèvies i l'altra tasca és de modelització. Els resultats mostren diferències substancials entre els afectats i els no afectats per la tuberculosi. L'anàlisi del segon objectiu indica que dos dels setze models s'inclouen en el nivell més alt de progressió en la modelització. La majoria té dificultats en idees clau com la identificació de la via de contagi, en la localització de la infecció i en l'establiment de connexions adequades entre elements involucrats en la resposta immune.

Paraules clau

malalties infeccioses, tuberculosi, idees prèvies, pràctiques científiques, modelització

Biografies de l'autor/a

Virginia Aznar Cuadrado, Universidad de Santiago de Compostela

Profesora en el Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales. Facultad de Formación del Profesorado. Universidad de Santiago de Compostela.

Blanca Puig Mauriz, Universidad de Santiago de Compostela

Profesora en el Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales. Facultad de Ciencias de la Educación. Universidad de Santiago de Compostela.

Publicades

03-03-2016

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.