Com són les anotacions de matemàtiques d'un estudiant? Influència dels elements matemàtics i les seves relacions
Resum
Aquesta recerca es desenvolupa en tres classes de primer de batxillerat amb una metodologia tradicional. En ella, comparem els diferents tipus d'elements i relacions exposats pels docents amb les anotacions que els estudiants escriuen en els seus quaderns. El tòpic és regles i tècniques de derivació. Es consideren marcs d'anàlisis de contingut, construint mapes d'elements i relacions per realitzar la comparació. Detectem una àmplia gamma de perfils de transcripció en alumnes, especialment en contextos on el professor combina l'obtenció de les regles a partir de la seva justificació amb la seva aplicació pràctica. En les anotacions predomina un enfocament procedimental i simbòlic, influït per la pissarra, unit a una transcripció molt baixa dels elements de naturalesa relacional presents en el discurs oral.Paraules clau
anotacions, regles de derivació, anàlisi de contingut, mapa d'elements i relacions, batxilleratPublicades
03-03-2016
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 2016 Matías Arce Sánchez, Laura Conejo Garrote, Tomás Ortega del Rincón
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.