Com són les anotacions de matemàtiques d'un estudiant? Influència dels elements matemàtics i les seves relacions

Autors/ores

  • Matías Arce Sánchez Universidad de Valladolid
  • Laura Conejo Garrote Universidad de Valladolid
  • Tomás Ortega del Rincón Universidad de Valladolid

Resum

Aquesta recerca es desenvolupa en tres classes de primer de batxillerat amb una metodologia tradicional. En ella, comparem els diferents tipus d'elements i relacions exposats pels docents amb les anotacions que els estudiants escriuen en els seus quaderns. El tòpic és regles i tècniques de derivació. Es consideren marcs d'anàlisis de contingut, construint mapes d'elements i relacions per realitzar la comparació. Detectem una àmplia gamma de perfils de transcripció en alumnes, especialment en contextos on el professor combina l'obtenció de les regles a partir de la seva justificació amb la seva aplicació pràctica. En les anotacions predomina un enfocament procedimental i simbòlic, influït per la pissarra, unit a una transcripció molt baixa dels elements de naturalesa relacional presents en el discurs oral.

Paraules clau

anotacions, regles de derivació, anàlisi de contingut, mapa d'elements i relacions, batxillerat

Biografies de l'autor/a

Matías Arce Sánchez, Universidad de Valladolid

Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales, Sociales y de la Matemática

Laura Conejo Garrote, Universidad de Valladolid

Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales, Sociales y de la Matemática

Tomás Ortega del Rincón, Universidad de Valladolid

Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales, Sociales y de la Matemática

Publicades

03-03-2016

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.