Elecció d'estudis CTIM i desequilibris de gènere
Resum
Malgrat el seu èxit acadèmic, les dones segueixen poc representades en els estudis CTIM, principalment en les enginyeries i tecnologies. Des d'un enfocament descriptiu-interpretatiu, es va realitzar un estudi de cas múltiple per analitzar l'elecció d'estudis durant el batxillerat, aprofundint en els estereotips i l’autoeficàcia. L'anàlisi es va basar en 89 discursos recollits en entrevistes en profunditat i grups de discussió, corresponents a alumnes i alumnes de batxillerat, el seu professorat, les seves mares i pares, i universitàries de CTIM, aprofundint en la comprensió dels elements individuals, acadèmic-professionals i contextuals que influeixen en l'elecció dels estudis. Les dades assenyalen que la l’autoeficàcia en CTIM declarada per les joves va ser sempre positiva, sent molt similars els interessos i les motivacions de l'alumnat. No obstant això, s'observa una disparitat entre el que elles declaren i el que finalment decideixen. Es proposa una concepció dinàmica d’autoeficàcia, amb recomanacions per a diferents actors i àmbits de socialització orientats a construir nous models i identitats de les i els joves.Paraules clau
estudis CTIM, gènere, estereotips, autoeficacia, elecció acadèmic-professionalPublicades
2015-10-06
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 2015 Andrea Estefanía Rossi Cordero, Mario Barajas Frutos
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.