Ensenyament de les unitats mètriques a Espanya en la segona meitat del segle XIX
Resum
Aquest article presenta una recerca en història de l'educació matemàtica basada en l'anàlisi de textos escolars. Para atenció a les particularitats de la incorporació de les unitats mètric-decimals en llibres de text per a primària usats a Espanya durant 1849-1892. Les fonts es van seleccionar a partir de criteris definits des del propòsit de la recerca. Per a l'anàlisi dels textos es van considerar les categories de la metodologia de l'anàlisi didàctica. En aquestes categories s'aprecien diferents enfocaments que caracteritzen la definició, presentació i utilitat de les unitats mètric-decimals. Es distingeix també el significat dels termes científics, les equivalències metrològiques i l'aplicació de reduccions i conversions entre sistemes en activitats comunes; tot això centrat en la memorització com a mètode d'aprenentatge.Paraules clau
anàlisi didàctica, ensenyament de les matemàtiques, llibres de text històrics, educació primària, unitats mètric-decimalsPublicades
06-10-2015
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 2015 Miguel Picado, Luis Rico, Bernardo Gómez

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.