Què és un dinosaure? Idees i usos del concepte en diferents àmbits educatius

Autors/ores

  • Luis Mampel Laboira Fundación Conjunto Paleontológico de Teruel-Dinópolis (Museo Aragonés de Paleontología)

Resum

La tesi doctoral Què és un dinosaure? Idees i usos del concepte en diferents àmbits educatius té com a finalitat realitzar un diagnòstic del concepte dinosaure atenent diversos aspectes i marcs conceptuals dins de la Didàctica de les Ciències Experimentals. Sota un plantejament constructivista s'han definit tres objectius generals dissenyant investigacions individualitzades amb un marc teòric i metodològic propi. El primer objectiu consisteix a analitzar i interpretar els continguts textuals i gràfics existents sobre el concepte dinosaure en un conjunt de llibres de text del període LOGSE-LLOI (1990-2010) (educació primària, N=74; educació secundària obligatòria, N=105) dins del context de l'educació formal. El segon se centra a caracteritzar, analitzar i interpretar una selecció de continguts existents en internet (pàgines web, N=100), la primera font d'informació científica existent en l'actualitat. I el tercer dels objectius, en l'estudi de les idees prèvies sobre el concepte dinosaure en estudiants de diversos nivells i entorns educatius (educació primària, N=3.501; educació secundària obligatòria, postobligatoria, universitaris, N=279).

Paraules clau

didàctica, ciències experimentals, Paleontologia, dinosaures, ciència escolar

Biografia de l'autor/a

Luis Mampel Laboira, Fundación Conjunto Paleontológico de Teruel-Dinópolis (Museo Aragonés de Paleontología)

Paleontólogo

Publicades

06-10-2015

Com citar

Mampel Laboira, L. (2015). Què és un dinosaure? Idees i usos del concepte en diferents àmbits educatius. Enseñanza De Las Ciencias. Revista De investigación Y Experiencias didácticas, 33(3), 197–198. https://doi.org/10.5565/rev/ensciencias.1811

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.