Aprenentatges de les interpolacions gràfiques i algebraiques. Anàlisi comparativa

Autors/ores

  • Ainhoa Berciano Alcaraz Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea
  • Tomás Ortega del Rincón Universidad de Valladolid
  • Milagros Puerta Rebuel Universidad de Valladolid

Resum

En aquest article presentem un estudi empíric sobre la interpolació/extrapolació gràfica i algebraica amb alumnat de batxillerat de Ciències Socials. A l'hora d'abordar el problema de la interpolació/extrapolació d'una funció hem provat que amb una instrucció específica amb les plantilles gràfiques adequades, la interpolació i extrapolació gràfiques són més senzilles per a l'alumnat que les algebraiques, obtenint-se una diferència significativa positiva en els resultats acadèmics amb el mètode gràfic. A més, en interpolar/extrapolar algebraicament, la dificultat de la resolució depèn del tipus de funció i del nombre i tipus de paràmetres, mentre que en el cas de la interpolació/extrapolació gràfica no existeix tal dependència.

Paraules clau

interpolació/extrapolació gràfica, interpolació/extrapolació algebraica, funcions, batxillerat

Publicades

06-10-2015

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.