Aprenentatges de les interpolacions gràfiques i algebraiques. Anàlisi comparativa
Resum
En aquest article presentem un estudi empíric sobre la interpolació/extrapolació gràfica i algebraica amb alumnat de batxillerat de Ciències Socials. A l'hora d'abordar el problema de la interpolació/extrapolació d'una funció hem provat que amb una instrucció específica amb les plantilles gràfiques adequades, la interpolació i extrapolació gràfiques són més senzilles per a l'alumnat que les algebraiques, obtenint-se una diferència significativa positiva en els resultats acadèmics amb el mètode gràfic. A més, en interpolar/extrapolar algebraicament, la dificultat de la resolució depèn del tipus de funció i del nombre i tipus de paràmetres, mentre que en el cas de la interpolació/extrapolació gràfica no existeix tal dependència.Paraules clau
interpolació/extrapolació gràfica, interpolació/extrapolació algebraica, funcions, batxilleratPublicades
2015-10-06
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 2015 Ainhoa Berciano Alcaraz, Tomás Ortega del Rincón, Milagros Puerta Rebuel
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.