Articulació de la complexitat matemàtica de la mitjana aritmètica

Autors/ores

  • Carlos Rondero Universidad Autónoma del Estado de Hidalgo
  • Vicenç Font Universitat de Barcelona Facultat de Formació del Professorat Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i la Matemàtica

Resum

Les reflexions sobre la complexitat dels objectes matemàtics i l'articulació dels components d'aquesta complexitat són freqüents en molts dels enfocaments teòrics utilitzats a l'àrea de l'Educació Matemàtica. En aquest article es realitza una reflexió teòrica, en el marc de l'enfocament ontosemiótico de la Cognició i Instrucció Matemàtica, que aprofundeix en els mecanismes d'articulació de la complexitat associada a l'objecte matemàtic. Es presenta una visió integrada dels diferents tipus d'articulació contemplats en treballs de recerca previs en els quals s'ha utilitzant com a marc teòric aquest enfocament (nivells de generalització, projeccions metafòriques i trames de funcions semiòtiques).Per a això, com a context de reflexió, s'utilitza l'objecte matemàtic “mitjana aritmètica”

Paraules clau

complexitat de l'objecte matemàtic, articulació, mitjana aritmètica, enfocament ontosemiótico

Biografia de l'autor/a

Vicenç Font, Universitat de Barcelona Facultat de Formació del Professorat Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i la Matemàtica

Competencias del profesor

Pensamiento matemático avanzado

Enfoque ontosemiótico

Teoría de la Educación Matemática

Publicades

03-06-2015

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.