Avaluació d'una proposta per a l'ensenyament i l'aprenentatge de l'astronomia en secundària
Resum
Aquest treball de recerca és la continuació d'un altre en el qual es van avaluar els coneixements astronòmics d'un grup d'estudiants (17 anys) que havien rebut un ensenyament habitual de l'astronomia. Aquells resultats del grup control es completen ara amb els obtinguts amb un nou grup, que ha rebut un ensenyament emmarcat en el soci-constructivisme seguint un programa d'activitats que pot consultar-se en www.astrodidactica.com, i al que se li ha realitzat un disseny de tipus pre-test i post-test. L'anàlisi de les dades ha revelat el tractament com molt eficaç, mostrant una millora significativa en pràcticament tots els ítems analitzats. També s'ha mostrat que malgrat partir amb coneixements astronòmics similars, els alumnes de la modalitat científic-tecnològica han obtingut una millora significativament major que els de l'opció d'humanitats i ciències-socials.Paraules clau
astronomia, astrodidàctica, ciències per al món contemporani, avaluació, recerca a l’aulaPublicades
03-06-2015
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 2015 Rafael Palomar Fons, Jordi Solbes Matarredona

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.