Assoliments i desencerts quan s'aprèn a demostrar
Resum
Presentem alguns dels resultats obtinguts en un estudi en el qual es van caracteritzar els arguments d'un grup d'estudiants entre 14 i 16 anys quan, en el marc de l'activitat demostrativa, van formular una conjectura com a resposta a un problema i la van justificar. Particularment, vam mostrar dos moments en els quals s'evidencia que els estudiants van entendre què és demostrar i com es construeix una demostració, procés que es va veure afectat per dos conflictes epistèmics. L'anàlisi dels arguments dels estudiants, a partir del model de Toulmin, ens permet establir assoliments i desencerts que es van evidenciar durant la construcció de la justificació.Paraules clau
activitat demostrativa, tipus d'argument, assoliments i desencerts, conflicte epistèmicPublicades
03-06-2015
Com citar
Lara, L. F., & Samper, C. (2015). Assoliments i desencerts quan s’aprèn a demostrar. Enseñanza De Las Ciencias. Revista De investigación Y Experiencias didácticas, 33(2), 113–132. https://doi.org/10.5565/rev/ensciencias.1491
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 2015 Luis F. Lara, Carmen Samper

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.