Assoliments i desencerts quan s'aprèn a demostrar

Autors/ores

  • Luis F. Lara Secretaría de Educación Distrital, Bogotá, Colombia
  • Carmen Samper Universidad Pedagógica Nacional, Departamento de Matemáticas, Bogotá, Colombia

Resum

Presentem alguns dels resultats obtinguts en un estudi en el qual es van caracteritzar els arguments d'un grup d'estudiants entre 14 i 16 anys quan, en el marc de l'activitat demostrativa, van formular una conjectura com a resposta a un problema i la van justificar. Particularment, vam mostrar dos moments en els quals s'evidencia que els estudiants van entendre què és demostrar i com es construeix una demostració, procés que es va veure afectat per dos conflictes epistèmics. L'anàlisi dels arguments dels estudiants, a partir del model de Toulmin, ens permet establir assoliments i desencerts que es van evidenciar durant la construcció de la justificació.

Paraules clau

activitat demostrativa, tipus d'argument, assoliments i desencerts, conflicte epistèmic

Publicades

2015-06-03

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.