Competències científiques en l'ensenyament i l'aprenentatge per recerca. Un estudi de cas sobre corrosió de metalls en secundària
Resum
Aquest article planteja un nou enfocament per al desenvolupament de la competència científica en un ensenyament aprenentatge per recerca en educació secundària. L'enfocament considera 15 capacitats agrupades en set dimensions: identificació del problema, objectius i hipòtesis de la recerca; maneig de la informació; planificació i disseny de la recerca; recollida i processament de dades; anàlisi de dades i emissió de conclusions; comunicació de resultats; i actitud/reflexió crítica i treball en equip. Com a aportacions noves destaquen el maneig de la informació, la comunicació de resultats i l'actitud/reflexió crítica i el treball en equip, considerades parcialment en altres estudis. L'enfocament s'exemplifica amb un estudi de cas amb estudiants d'educació secundària obligatòria. Finalment, es fan algunes consideracions sobre la importància de l'enfocament i la necessitat d'una formació del professorat en treballs de recerca.Paraules clau
ensenyament-aprenentatge per recerca, competència científica, treballs de recerca, estudi de cas, corrosióPublicades
03-06-2015
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 2015 Antonio Joaquín Franco Mariscal

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.