L'objecte taula: un estudi epistemològic, cognitiu i didàctic
Resum
La recerca s'enfoca en la taula com a objecte d'aprenentatge a tractar en els primers graus de l'escola. Primerament desenvolupa un estudi històric epistemològic que esclareix els elements constitutius de la taula, i s'examina el seu estatus en el context escolar conforme a l'anàlisi exploratòria de dades. La Tesi proveeix alineaments per al tractament de la taula a l'aula mantenint altes demandes cognitives, caracteritzant de manera detallada representacions semiòtiques i estructures conceptuals teòriques subjacents que emergeixen en el procés de conceptualització de la taula. La recerca deixa en evidència l'estatus paramatemàtic de la taula en el currículum nacional, que la relega a eina i no la considera un objecte d'ensenyament, i dilucida l'exigència cognitiva que implica a l'alumne l'estudi de la taula, explorant una taxonomia tabular i una proposta d'ensenyament crític, orientada al desenvolupament de les competències de representació i anàlisi de dades per a la presa de decisions.Paraules clau
taula, format tabular, representacions, educació estadísticaPublicades
03-06-2015
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 2015 Soledad Estrella

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.