Aprendre a justificar científicament a partir de l'estudi de l'origen dels éssers vius
Resum
Aquest treball presenta una recerca en relació a l'aprenentatge de les ciències a partir de l'escriptura de textos justificatius sobre l'origen dels éssers vius amb alumnes de 14 anys. Amb l'objectiu de promoure que l'alumnat escrivís millors textos justificatius en classe de ciències, es va analitzar en primer lloc el paper de l'aprenentatge integrat dels conceptes científics (patró temàtic) i dels textos justificatius (patró estructural) i en segon lloc la influència de les activitats d'avaluació entre iguals en aquest aprenentatge. Els resultats evidencien en primer lloc que, després de treballar conjuntament el patró estructural i el patró temàtic, els alumnes han escrit millors textos justificatius des del punt de vista formal alhora que mostren una major comprensió dels conceptes científics i, en segon lloc, que les activitats d'avaluació entre iguals han estat eficaces, ja que el nombre d'alumnes que abans de les activitats d'avaluació admetien la possibilitat de la generació espontània o no donaven raons per justificar el seu punt de vista es va reduir a la meitat després de l'avaluació entre iguals.Paraules clau
justificació, avaluació entre iguals, origen dels éssers vius, educació secundàriaPublicades
03-06-2015
Com citar
Custodio Fitó, E., Márquez, C., & Sanmartí, N. (2015). Aprendre a justificar científicament a partir de l’estudi de l’origen dels éssers vius. Enseñanza De Las Ciencias. Revista De investigación Y Experiencias didácticas, 33(2), 133–155. https://doi.org/10.5565/rev/ensciencias.1316
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 2015 Enric Custodio Fitó, Conxita Márquez, Neus Sanmartí

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.