Percepció del professorat de ciències d'educació primària en formació sobre les etapes i accions necessàries per realitzar una indagació escolar

Autors/ores

  • José Miguel Vílchez González Universidad de Granada
  • Beatriz Bravo Torija Universidad de Zaragoza

Resum

En aquest treball s'examinen les respostes de 35 mestres de Primària en formació a una activitat dirigida al reconeixement de les etapes d'una indagació científica i de les accions necessàries per afrontar-les. Per a això, es dissenya un exemple d'indagació en el qual es descriu el procés de resolució seguit per explicar la diferència de preu de tres marques de pernil. Els resultats mostren que l'acompliment en la identificació de les etapes és més adequat que en la de les accions. Mentre que el nombre mínim de participants que identifica una etapa és de 16, hi ha accions, com la recollida de dades, que solament és identificada per un. Una implicació derivada d'aquest estudi és la necessitat de reflexionar, durant la formació inicial del professorat, sobre com es genera i evoluciona el coneixement científic

Paraules clau

educació primària, indagació, formació de professorat, resolució de problemes

Biografies de l'autor/a

José Miguel Vílchez González, Universidad de Granada

Profesor Contratado Doctor

Coordinador LOPD y Secretario de Departamento

Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales

Beatriz Bravo Torija, Universidad de Zaragoza

Profesora Ayudante Doctor

Departamento de didáctica de las Ciencias Experimentales

Publicades

2015-03-03

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.