Iniciació a la recerca educativa amb estudiants de secundària: el paper de les il·lustracions en els llibres de text de Ciències

Autors/ores

  • Francisco Javier Perales Palacios Universidad de Granada
  • José Miguel Vílchez González Universidad de Granada

Resum

Es presenta una innovació educativa consistent a introduir a estudiants d'Educació Secundària en els rudiments de la recerca científica. Inserit en un Projecte més global, en el qual participen diverses institucions educatives, es descriu aquí el procés seguit en el desenvolupament d'una recerca oferta sobre les il·lustracions dels llibres de text de ciències. Els estudiants, que la van triar lliurement, es reuneixen periòdicament amb els responsables d'aquella per conèixer els seus objectius i col·laborar en la presa de dades, la seva anàlisi i en l'elaboració de les conclusions finals. Així mateix es valora la recerca duta a terme i es proposen línies de millora en l'ús de les il·lustracions en l'ensenyament. Els resultats finals són presentats en un Congrés en el qual es mostren els de tots els projectes elaborats.

Paraules clau

innovació educativa, il·lustracions, llibres de text, projecte de recerca, ensenyament de les ciències

Biografia de l'autor/a

Francisco Javier Perales Palacios, Universidad de Granada

Temas o líneas de investigación fundamentales

Publicades

2015-03-03

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.