Disseny d'un qüestionari per avaluar coneixements didàctic-matemàtics sobre raonament algebraic elemental
Resum
La promoció del pensament algebraic en alumnes de primària requereix implementar accions formatives específiques per als professors, la qual cosa al seu torn implica elaborar instruments d'avaluació de l'estat dels seus coneixements didàctic - matemàtics sobre el tema. En aquest treball presentem resultats de l'estudi realitzat per a la construcció d'un qüestionari d'avaluació dels coneixements didàctic - matemàtics d'estudiants de magisteri sobre raonament algebraic elemental. Descrivim les categories de coneixements algebraics tingudes en compte (estructures, funcions i modelització) i les categories de coneixements didàctics (facetes epistèmica, cognitiva, instruccional i ecològica). Així mateix es descriuen i analitzen les tasques incloses en el qüestionari informant de la validesa de contingut del mateix.Paraules clau
raonament algebraic, formació de professors, avaluació, anàlisi de tasquesPublicades
03-03-2015
Com citar
Godino, J. D., Aké, L., Contreras, Ángel, Estepa, A., Fernandez, T., Neto, T., … Lasa, A. (2015). Disseny d’un qüestionari per avaluar coneixements didàctic-matemàtics sobre raonament algebraic elemental. Enseñanza De Las Ciencias. Revista De investigación Y Experiencias didácticas, 33(1), 127–150. https://doi.org/10.5565/rev/ensciencias.1468
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 2015 Juan D. Godino, Lilia Aké, Ángel Contreras, Antonio Estepa, Teresa Fernandez, Teresa Neto, Miguel R. Wilhelmi, Carmen Díaz, María Luisa Oliveras, Eduardo Lacasta, Aitzol Lasa

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.