La indagació en les propostes de formació inicial de mestres: anàlisi d'entrevistes als formadors de Didàctica de les Ciències Experimentals

Autors/ores

  • María Martínez-Chico UNIVERSIDAD DE ALMERÍA
  • Rafael López-Gay Lucio-Villegas IES NICOLÁS SALMERÓN. ALMERÍA
  • Mª Rut Jiménez-Liso Universidad de Almería

Resum

Presentem l'anàlisi de les entrevistes àudio-gravades a catorze especialistes en didàctica de les ciències, formadors de mestres, sobre el que declaren sobre què és prioritari per a la formació inicial de mestres i com el desenvolupen a l'aula. Hem analitzat les entrevistes per caracteritzar els elements de l'enfocament d'ensenyament de les ciències per indagació basat en models que els formadors de mestres destaquen entre les prioritats de la formació inicial. Els resultats mostren elements d'indagació destacats per gairebé tots els formadors com treballar a partir del plantejament de preguntes i explicar fenòmens quotidians, elements molt propers a les característiques d'aquest enfocament d'ensenyament. També hem identificat perfils de formadors de mestres (en funció dels elements de l'enfocament que declaren) que poden resultar útils de cara a facilitar la disseminació de propostes d'indagació en la formació de mestres.

Paraules clau

formadors de mestres en didàctica de les ciències, formació inicial de mestres, indagació per models

Publicades

2014-11-03

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.