Canvi en les concepcions dels docents sobre l'argumentació i el seu desenvolupament a classe de ciències

Autors/ores

  • Francisco Javier Ruiz Ortega Universidad de Caldas
  • Conxita Márquez Bargalló Universidad Autónoma de Barcelona.
  • Oscar Eugenio Tamayo Alzate Universidad de Caldas

Resum

Aquest estudi mostra els canvis en les concepcions sobre els aspectes epistemològics, conceptuals, didàctics i sobre l'estructura argumentativa de cinc mestres d'educació primària que van participar en un procés de reflexió crítica sobre l'argumentació i el seu desenvolupament en classe de ciències. Per tal d'obtenir informació per a la seva anàlisi i identificació dels canvis en els quatre aspectes abans esmentats, es va aplicar a l'inici i final del procés un qüestionari. els resultats van mostrar un canvi significatiu en els components: epistemològic, conceptual i educatiu, i no tant en l'estructural. Amb aquests resultats es va ratificar la importància d'oferir espais de participació dels professors per discutir, avaluar i proposar mecanismes de millora en les seves pràctiques docents a l'aula.

Paraules clau

argumentació, concepcions dels professors, ensenyament dialògica, estructura argumentativa

Biografies de l'autor/a

Francisco Javier Ruiz Ortega, Universidad de Caldas

Docente del Departamento de Estudios Educativos. Universidad de Caldas, manizales, Colombia

Conxita Márquez Bargalló, Universidad Autónoma de Barcelona.

Docente en el Departamento de Didáctica de la Matemàtica y las Ciencias Experimentales.

 

Oscar Eugenio Tamayo Alzate, Universidad de Caldas

Docente en el Departamento de Estudios Educativos.

Publicades

03-11-2014

Com citar

Ruiz Ortega, F. J., Márquez Bargalló, C., & Tamayo Alzate, O. E. (2014). Canvi en les concepcions dels docents sobre l’argumentació i el seu desenvolupament a classe de ciències. Enseñanza De Las Ciencias. Revista De investigación Y Experiencias didácticas, 32(3), 53–70. https://doi.org/10.5565/rev/ensciencias.985

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.