Aprendre a definir en Matemàtiques: estudi des d'una perspectiva sociocultural
Resum
Els processos de construcció de coneixement matemàtic, com definir, són clau en l'activitat de «fer matemàtiques». La caracterització del seu aprenentatge és un tema rellevant en el camp d'investigació en educació matemàtica. En aquest treball, adoptant una perspectiva sociocultural, a través d'una anàlisi inductiu, hem identificat diferents situacions d'aprenentatge matemàtic. Aquestes situacions es caracteritzen a través de les eines teòriques procedents de la perspectiva sociocultural quan grups d'estudiants resolen tasques en un context geomètric. Els resultats mostren que determinades rutines juguen un paper rellevant en els procediments de canvi en el discurs matemàtic.Paraules clau
definir, perspectiva sociocultural, procediments de canvi discursiu, situacions d'aprenentatgePublicades
03-11-2014
Com citar
Gavilán Izquierdo, J. M., Sánchez-Matamoros García, G., & Escudero Pérez, I. (2014). Aprendre a definir en Matemàtiques: estudi des d’una perspectiva sociocultural. Enseñanza De Las Ciencias. Revista De investigación Y Experiencias didácticas, 32(3), 529–550. https://doi.org/10.5565/rev/ensciencias.1313
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.