Sobre la valoració de la competència matemàtica: claus per transitar cap a un enfocament interpretatiu
Resum
En aquest treball discutim el problema de la interpretació de la competència matemàtica a l'aula. A fi de superar algunes de les controvèrsies que afecten a la descripció per competències del currículum de matemàtiques, ens proposem transitar cap a un enfocament interpretatiu de la competència matemàtica, en el qual cobren més protagonisme el coneixement matemàtic i la seva comprensió. Mostrem l'operativitat de la nostra proposta a través d'un exemple d'interpretació de la competència matemàtica d'una alumna de secundària involucrada en la resolució d'una tasca algebraica específica. A partir dels usos donats al coneixement matemàtic, s'aporten evidències de com emergeixen i es relacionen entre si durant el mateix episodi de resolució rastres de comprensió i elements de competència matemàtica de diferent naturalesa.Paraules clau
competència matemàtica, comprensió en matemàtiques, interpretació, anàlisi epistemològic i fenomenològic, àlgebra escolarPublicades
03-11-2014
Com citar
Gallardo Romero, J., González Marí, J. L., & Quintanilla Batallanos, V. A. (2014). Sobre la valoració de la competència matemàtica: claus per transitar cap a un enfocament interpretatiu. Enseñanza De Las Ciencias. Revista De investigación Y Experiencias didácticas, 32(3), 319–336. https://doi.org/10.5565/rev/ensciencias.1158
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.