Efectes de l'actuació docent en la generació d'oportunitats de aprenentatge matemàtic

Autors/ores

  • Miquel Ferrer Puigdellívol Universitat Autònoma de Barcelona
  • Josep Maria Fortuny Aymemí Universitat Autònoma de Barcelona
  • Laura Morera Úbeda Universitat Autònoma de Barcelona

Resum

Aquesta investigació determina com afecta l'actuació docent en la generació d'oportunitats d'aprenentatge matemàtic. Es realitza un estudi de dos casos que caracteritzen el tipus de actuació de dos professors en la gestió de les discussions en gran grup d'un problema de semblança, i s'estudia l'efecte del tipus d'actuació en la generació d'oportunitats d'aprenentatge. es evidencien diferències rellevants en la forma en què cada professor ha preparat les discussions en gran grup i es presenta una caracterització dels seus episodis segons dues dimensions: instrumental i discursiva. Una anàlisi detallada dels episodis, mitjançant l'estudi de les accions que es produeixen en ells, possibilita la determinació d'oportunitats d'aprenentatge, fet que permet constatar una relació directa entre la preparació de la discussió en gran grup i la generació d'oportunitats d'aprenentatge.

Paraules clau

actuació docent, oportunitats d'aprenentatge matemàtic, preparació de discussions en gran grup, resolució de problemes de semblança, entorns col·laboratius

Biografies de l'autor/a

Miquel Ferrer Puigdellívol, Universitat Autònoma de Barcelona

Becario de investigación (FPI). Departament de Didàctica de la Matemática i de les Ciències Experimentals de la UAB.

Josep Maria Fortuny Aymemí, Universitat Autònoma de Barcelona

Catedrático de Universidad. Departament de Didàctica de les Matemàtiques i de les Ciències Experimentals de la UAB.

Laura Morera Úbeda, Universitat Autònoma de Barcelona

Profesora asociada. Departament de Didàctica de les Matemàtiques i de les Ciències Experimentals de la UAB.

Publicades

03-11-2014

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.