Aprenent empenta durant la resolució de problemes: un anàlisi des de la Teoria de Classes de Coordinació

Autors/ores

  • Laura María Buteler Instituto de Física Enrique Gaviola Conicet / Facultad de Matemática, Astronomía y Física. Universidad Nacional de Córdoba.
  • Enrique Andrés Coleoni Instituto de Física Enrique Gaviola Conicet / Facultad de Matemática, Astronomía y Física. Universidad Nacional de Córdoba.
  • María Andrea Perea Instituto de Física Enrique Gaviola Conicet / Facultad de Matemática, Astronomía y Física. Universidad Nacional de Córdoba.

Resum

El cas que es presenta en aquesta investigació aporta llum sobre quins aprenentatges conceptuals ocorren (o no) durant l'activitat de resoldre problemes. El cas està acotat a tres estudiants que resolen tres problemes d'hidrostàtica ia l'activitat cognitiva que esdevé al voltant del concepte d'empenta durant aquestes tres instàncies de resolució. La Teoria de classes de Coordinació desenvolupada per diSessa i Wagner (2005) permet entendre com i quan aquests estudiants realitzen progressos conceptuals a partir de certes dificultats trobades durant el procés de resolució. S'intenta d'aquesta manera «capturar» alguns aspectes de la dinàmica de aprenentatge i la seva relació amb les característiques contextuals dels problemes.

Paraules clau

aprenentatge, resolució de problemes, classes de coordinació, empenta

Publicades

2014-11-03

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.