La transposició del concepte de diversitat biològica. Un estudi sobre els llibres de text de l'educació secundària espanyola
Resum
Aquest treball estudia la presència i complexitat en el tractament del concepte de diversitat biològica en llibres de text d'educació secundària, tant de l'obligatòria (ESO) com del batxillerat d'Espanya. Es van recopilar treballs científics de la «comunitat d'experts» amb el objectiu de definir l'àmbit conceptual de la biodiversitat, que actua de vigilant epistemològic en el procés de transposició didàctica. Els resultats van mostrar una multiplicitat de definicions de la biodiversitat en llibres de text, amb un fort predomini de reducció a la idea de nombre de espècies (riquesa), la qual cosa posa en evidència la seva desactualització. A la llum d'aquest estudi, el llistat de continguts del currículum oficial no condueix a una transposició d'una conceptualització de biodiversitat més coherent amb la comunitat d'experts. Segons els nivells de complexitat trobats, recomanem l'ús de llibres de la matèria «Ciències de la terra i mediambientals» de segon curs del batxillerat per estudiar la biodiversitat.Paraules clau
diversitat biològica, manuals escolars, espècies, transposició didàctica, vigilant epistemològicPublicades
03-11-2014
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.