Anàlisi dels arguments elaborats per estudiants de cursos introductoris de Física universitària davant situacions problemàtiques

Autors/ores

  • Mikel Ceberio Garate Euskal Herriko Unibertsitatea (UPV/EHU)
  • José Manuel Almudí García Euskal Herriko Unibertsitatea (UPV/EHU)
  • José Luis Zubimendi Herranz Euskal Herriko Unibertsitatea (UPV/EHU)

Resum

En aquest article analitzem la qualitat dels arguments utilitzats pels estudiants universitaris que segueixen un ensenyament tradicional en primer curs d'Enginyeria quan, davant d'una situació problemàtica de física, han d'optar per l'estratègia o via de resolució més adient. valorem l'apropiat de les seves conclusions, la pertinència de les lleis i principis que han considerat per arribar a una conclusió (pertinència conceptual), la qualitat de les proves manejades i si els seus conclusions es troben validades per la coherència dels raonaments (suficiència del raonament). Les deficiències més destacables han sorgit lligades a l'absència de proves que sustentin la conclusió i al fet que, quan es consideren aquestes proves, sovint no es raona adequadament la relació entre elles i les conclusions.

Paraules clau

argumentació, resolució de problemes, ensenyament de la Física a la universitat

Biografies de l'autor/a

Mikel Ceberio Garate, Euskal Herriko Unibertsitatea (UPV/EHU)

Departamento de Física Aplicada I. UPV/EHU

Subdirector de Innovación Docente EUITI-Bilbao (UPV-EHU)

José Manuel Almudí García, Euskal Herriko Unibertsitatea (UPV/EHU)

Departamento de Física Aplicada I. UPV/EHU

Publicades

2014-11-03

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.