Caracterització de pràctiques experimentals a l'escola a partir del discurs de docents de primària i secundària

Autors/ores

  • Adriana Susana Mengascini
  • Cecilia Mordeglia Universidad Nacional de La Plata (UNLP, Argentina)

Resum

En aquest article es presenten els resultats d'un qüestionari orientat a la caracterització de pràctiques d'ensenyament en ciències naturals, en particular aquelles que involucren enfocaments experimentals. Aquest va ser respost per docents de primària i secundària d'escoles públiques de la província de Buenos Aires, Argentina; i ha permès caracteritzar el punt de partida d'un procés de reflexió conjunta sobre la pròpia pràctica docent. Es va trobar que les activitats experimentals no es realitzen o es duen a terme amb poca freqüència; les limitacions esmentades per les / els docents van ser d'origen institucional, personal i curricular. Pel que fa a les tasques seleccionades i esmentades, així com les finalitats d'aquest tipus d'activitats, remetre a objectius de coneixement conceptual i reflectir una imatge de ciència empirista, amb un marcat èmfasi en l'observació.

Paraules clau

enfocament experimental, pràctica docent, ciències naturals, discurs

Biografia de l'autor/a

Adriana Susana Mengascini

Licenciada en Biología; Especialista en Enseñanza de las Ciencias Experimentales emnción Biología; docente investigadora de la Universidad Nacional de La Plata (UNLP, Argentina)

Publicades

2014-06-03

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.