La ciència en els discursos escrits per estudiants de Batxillerat

Autors/ores

  • Víctor Armando Gálvez Díaz Profesor de la Dirección General de Educación Tecnológica Industrial. Secretaría de Educación Pública
  • Rosa Nidia Buenfil Burgos Investigadora titular 3D del Departamento de Investigaciones Educativas, CINVESTAV-IPN.

Resum

Aquest informe descriu les representacions de la ciència expressades en textos escrits per estudiants de tres escoles de batxillerat amb característiques socioculturals diferents. per conformar seva representació de la ciència, els estudiants fan servir una varietat d'elements discursius relacionats amb diferents categories epistemològiques, com la realitat, l'observació i el mètode científic, entre d'altres. S'identifiquen les tendències en l'expressió d'aquests elements discursivoepistemológicos i se suggereixen possibles interpretacions. L'estudi de les representacions científiques adquireix rellevància, mentre que els valors i les creences relacionades amb la ciència i el seu desenvolupament influeixen en les actuacions dels subjectes en contextos com l'escolar, on la ciència es troba quotidianament present.

Paraules clau

representació social de la ciència, aprenentatge col·laboratiu, naturalesa de la ciència, semiologia, anàlisi del discurs

Biografies de l'autor/a

Víctor Armando Gálvez Díaz, Profesor de la Dirección General de Educación Tecnológica Industrial. Secretaría de Educación Pública

Doctor en Ciencias por el Departamento de Investigaciones Educativas (DIE) del Centro de Investigación y de Estudios Avanzados (CINVESTAV) del Instituto Politécnico Nacional (IPN). Profesor de la Dirección General de Educación Tecnológica Industrial (SEP). Temas de investigación: representaciones sociales, representaciones sociales de la ciencia en materiales didácticos impresos y audiovisuales.

Rosa Nidia Buenfil Burgos, Investigadora titular 3D del Departamento de Investigaciones Educativas, CINVESTAV-IPN.

Doctora en Análisis Político del Discurso por la Escuela de Estudios Comparativos de la Universidad de Essex, Gran Bretaña. Investigadora titular 3D del Departamento de Investigaciones Educativas, CINVESTAV-IPN. Su trayectoria se centra en torno a dos líneas de investigación: Análisis político de programas educativos del siglo XX y XXI y Debates teóricos contemporáneos (postmodernidad, globalización).

Publicades

03-06-2014

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.