La reforma de la formació inicial del professorat de ciències de secundària: proposta d'un disseny del currículum basat en competències
Resum
El principal objectiu d'aquest treball és proposar un mecanisme de selecció de competències específiques per a la formació inicial del professorat de ciències experimentals, comptant per a això amb diferents fonts rellevants per a aquesta formació. Amb aquesta finalitat hem fet ús d'un procediment consistent a anar incorporant de manera crítica les competències procedents de les fonts curriculars: els models de formació inicial del professorat vigents en la literatura educativa, el currículum actual de ciències en l'educació secundària obligatòria a Espanya , el Programa internacional d'avaluació PISA, l'opinió del professorat en actiu mitjançant una enquesta els resultats més rellevants són mostrats, les concepcions epistemològiques del professorat, la professionalització docent i les demandes que genera i, finalment, la dimensió social de la ciència.Paraules clau
didàctica de les ciències experimentals, formació inicial del professorat, educació secundària, currículum, competènciesPublicades
03-03-2014
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.