Nivells d’algebrització de l'activitat matemàtica escolar. Implicacions per a la formació de mestres

Autors/ores

  • Juan D. Godino Universidad de Granada
  • Lilia P. Aké Universidad de Granada
  • Margherita Gonzato Universidad de Granada
  • Miguel R. Wilhelmi Universidad Pública de Navarra

Resum

El desenvolupament del raonament algebraic elemental des dels primers nivells educatius és un objectiu proposat en diverses investigacions i orientacions curriculars. En conseqüència, és important que el professor d'educació primària conegui les característiques del raonament algebraic i sigui capaç de seleccionar i elaborar tasques matemàtiques adequades que permetin la progressiva introducció del raonament algebraic a l'escola primària. En aquest treball, presentem un model en el qual es diferencien tres nivells de raonament algebraic elemental que pot utilitzar per reconèixer característiques algebraiques en la resolució de tasques matemàtiques. Presentem el model juntament amb exemples d'activitats matemàtiques, classificades segons els diferents nivells d’algebrització. Aquestes activitats poden ser usades en la formació de professors per tal de capacitar per al desenvolupament del sentit algebraic en els seus alumnes.

Paraules clau

àlgebra elemental, nivells d'algebrització, tasques matemàtiques, formació de professors, sentit algebraic

Biografies de l'autor/a

Juan D. Godino, Universidad de Granada

Departamento de Didáctica de la Matemática

Lilia P. Aké, Universidad de Granada

Departamento de Didáctica de la Matemática

Margherita Gonzato, Universidad de Granada

Departamento de Didáctica de la Matemática

Miguel R. Wilhelmi, Universidad Pública de Navarra

Departamento de Matemáticas

Publicades

03-03-2014

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.